Digitale versus fysieke producten – wat is beter voor gelieerde ondernemingen?

Als het gaat om het promoten van producten en diensten als affiliate, zijn er in principe 2 soorten producten en diensten: zowel digitale als fysieke producten. Dus, wat wordt geclassificeerd als een digitaal product en wat wordt geclassificeerd als een fysiek product?

Digitale producten zijn e-boeken, audio- of video-inhoud waartoe klanten onmiddellijk na betaling toegang kunnen krijgen (instant gratification). Fysieke Vergelijker producten zijn producten die naar de klant moeten worden verzonden nadat hij/zij de bestelling heeft geplaatst en ervoor heeft betaald. Enkele voorbeelden zijn televisies, boeken, computers, muziek-cd’s, dvd’s, pillen, enz.

Dus hier is de vraag: tussen digitale en fysieke producten, welke is winstgevender voor aangesloten marketeers? Wat ik in dit bericht ga doen, is met jou de verschillen vergelijken tussen beide in termen van marketing als een affiliate.

Van daaruit kunt u een betere beslissing nemen over welke soorten producten u als partner wilt promoten.

1. Algemene productkennis

Stel dat u bijvoorbeeld een boek van Steven Spielberg of een dvd met Ben Stiller promoot, u hoeft mensen niet te vertellen wie deze mensen zijn (aangezien mensen al weten wie ze zijn en waar ze beroemd om zijn). Dus als het gaat om het promoten van deze items, heb je niet veel overtuigingskracht nodig voordat ze ze kopen.

Als het echter gaat om het promoten van een digitaal product van meneer Z over “10 tips voor gewichtsverlies om 72 pond te verliezen in 14 dagen”, weet niemand wie meneer Z is, en ook waarom hij gekwalificeerd is om les te geven over gewichtsverlies. Ook zijn mensen sceptisch over het feit of het product inderdaad werkt. Daarom moet u bij het promoten van dergelijke producten zelf wat onderzoek doen om meer te weten te komen over de auteur en ook waarom hij/zij gekwalificeerd is om les te geven over het onderwerp.

2. Provisietarieven

Commissietarieven voor het promoten van fysieke producten variëren van 1% tot 10% (afhankelijk van individuele verkopers), terwijl commissietarieven voor het promoten van digitale producten variëren van 50% tot wel 80% per verkoop.

Daarom moet u, om een commissie van $ 40 te genereren voor een fysiek product (waarvoor u 4% commissie ontvangt), een artikel ter waarde van $ 1.000 verkopen om $ 40 aan commissie te ontvangen. Als de commissie voor een digitaal product echter 75% is, hoeft u alleen een product te promoten dat slechts $ 60 kost (in feite ontvangt u $ 45 aan commissie voor elke verkoop van $ 60 die u doorverwijst)

U vraagt zich misschien af waarom de commissietarieven voor fysieke producten zo laag zijn in vergelijking met digitale producten. De reden is dat er voor fysieke producten kosten zijn verbonden aan het opslaan van deze artikelen in het magazijn, evenals kosten om ze naar de klanten te verzenden ( na betaling).

Vergelijk dat met een digitaal product, er zijn geen kosten verbonden aan het opslaan ervan, en er zijn ook geen kosten verbonden aan het leveren van het item aan de klant (hij/zij kan direct downloaden na succesvolle betaling). Zo worden kostenbesparingen aan u overgedragen in termen van het verkrijgen van meer aangesloten commissies.

3. Restitutietarieven

Uit persoonlijke ervaringen heb ik de neiging om meer terugbetalingen te krijgen voor digitale producten in vergelijking met fysieke producten. Het kan te wijten zijn aan het feit dat iemand voor fysieke producten, om er een terugbetaling van te krijgen, het terug moet sturen naar de handelaar om een terugbetaling te krijgen (en vaak zullen mensen het ook vinden veel gedoe om het te doen), vandaar het lagere terugbetalingspercentage.

Voor een digitaal product hoeven ze een product echter niet te “retourneren” om een terugbetaling te krijgen (digitale producten kunnen toch niet worden “geretourneerd”).

Bovenstaande zijn de 3 belangrijkste verschillen tussen zowel digitale als fysieke producten. Als je het mij vraagt, ben ik erin geslaagd om als affiliate marketeer goede commissies te genereren bij het promoten van zowel digitale als fysieke producten.

Als u van plan bent om u te wagen aan de verkoop van producten, moeten er belangrijke beslissingen in uw bedrijfsplan worden genomen om winstwinst in de loop van de tijd te verzekeren. Een van de meest gekozen takken van zakelijke ondernemingen in het heden is productproductie en -verkoop. Dit soort zaken kan zowel voordelig als riskant zijn voor de eigenaar. Laten we eerst eens kijken naar de voordelen van het vervaardigen en verkopen van producten voor een ondernemende zakenman. Als u ervoor kiest om uw eigen product met een eigen merknaam te vervaardigen, kunt u de waarde van origineel zijn waarmaken. Hoewel er tegenwoordig veel concurrenten op de markt aanwezig zijn, zou de beslissing over winstwinst nog steeds in handen zijn van de kopende klanten. Het belangrijkste van het produceren van uw eigen product als een item dat voor een stuk gereedschap wordt gebruikt, is het feit dat het consistent is met de kwaliteit die het biedt. Er wordt aangenomen dat wanneer een product wordt herkend, wordt verwacht dat het wordt geïmiteerd door concurrenten op de markt. Daarom is het voor ons niet nieuw om een product met hetzelfde doel aangeboden te zien bij honderden merken op de markt om te kopen.

Concurrenten zijn het belangrijkste waarmee u rekening moet houden bij het opstellen van uw bedrijfsplan. U kunt niet verwachten dat uw product eenzaam op de markt is, vooral niet als veel mensen het gebruik ervan erkennen. Onthoud dat uw concurrent er alles aan zal doen om betere producten te produceren in vergelijking met de producten die u produceert. De concurrentie is zwaar in de zakenwereld, dus het is echt noodzakelijk voor elk bedrijf om altijd met ideeën te komen die hen een voorsprong kunnen geven op hun concurrenten. Dit is waar branding in het zicht komt. Bij het vervaardigen van een eigen product is de behoefte aan een goede verpakking cruciaal. Branding en verpakking is soms het belangrijkste waar een klant naar op zoek is. De meeste klanten worden aangetrokken om een product te kopen dat een goede verpakking heeft. Dit komt omdat de meeste mensen vaak visueel worden gestimuleerd. Probeer een product te produceren zonder dessins of kleur en het zou zeker een flop zijn. Dit kan zelfs gebeuren met een product dat al een naam heeft maar toch in een slechte verpakking zit.